HTML

Lékóék Brüsszelben

2010. január 1-étől családommal másfél évig Brüsszelben fogunk lakni. Ez idő alatt ebben a blogban szeretném a családot, a barátokat és az ismerősöket tájékoztatni heti rendszerességgel a velünk történő eseményekről.

Friss topikok

Linkblog

Watt-tenger, meg miegymás

2010.06.04. 15:30 lz16

Anyukám majdnem 6 napot töltött velünk, és igazán megszerethette Belgiumot, ugyanis még a nap is látható volt az idő nagy részében. Csütörtöki napon (máj. 13-án) érkezett, ami itt Belgiumban az "Úr Napja", azaz ünnepnap. Zoli ugyan a magyar munkarend szerint dolgozik, de szerencsére egy kicsit hamarabb el tudott jönni, így meg tudtuk nézni együtt Brugge-ben az "Szent vér körmenetet". Megmondom őszintén életemben nem láttam még csak ehhez hasonlót sem: a város apraja-nagyja kinnt ült a házak előtt székeken; meg nem néző volt, az szerepelt az ünnepségben. A körmeneten tulajdonképpen a Bibliát játszották el. Nagyjából 50 méterenként minden jelenetet megismételtek, hogy senki ne maradjon ki a látványból. Az egész hihetetlen profi módon volt megcsinálva: kiváló jelmezek, rengeteg szereplő, ének, tánc...egyszóval minden, amit az ember csak el tud képzelni. Az egész menet végén, meg jött a maga a "szent vér", amit kicsiny kapszulában vittek végig az utcákon. Ez az ünnepség méltán lehetne nagyon híres, turistacsalogató látványosság is, de valamiért nem az. Ez a helyiek ünnepe. Mindenesetre mi azért ott voltunk, és amint vége lett, rongyoltunk a Mamáért a reptérre. Jól el is késtünk, szegény már ott várt jóideje.

Otthon megmutattuk neki a lakást, ettünk szokásos belga "welcome" menüt. Másnap szintén ünnepnap volt, de Zoli ugyebár dolgozott, ezért úgy döntöttünk, hogy Brüsszel belvárosát megnézzük, és mivel sokáig van világos, utána átugunk Lille-be, és megmutatjuk azt is. Nagyon jó idő volt, még a téli kabátomat is eldobhattam végre (május közepén!!), azóta elő sem kellett venni.
Szombaton következett a nagy túránk. Hollandiában voltunk az ún. Watt-tengernél. Gyönyörű széles, homokos tengerpart, világítótoronnyal a szélén. Egy Texel nevű szigetre mentünk át komppal, és ott bóklásztunk a tengerparton. Nem volt túl meleg, de sütött a nap. Ezen a szigeten találtunk végre igazán gyönyörű virágültetvényeket. Már a kocsiból lehetett érezni a virágok bódító illatát. Jácint, tulipán ezer féle színben, és formában, csodálatosan szép volt. Botinak nagyon tetszettek a virágok, ott szaladgált közöttük, és bizony szedett is egyet-kettőt nekünk:-))Egyébként a szigeten laknak oroszlánfókák is, de sajnos arról a túráról hajszál híján lemaradtunk.
Visszefele megmutattuk még a nagy kedvencünket: Kinderdijkot, ahol a tipikus holland szélmalmok vannak.
Másnap kicsit pihenősebb napot tartottunk, kénylemesen felkeltünk, és Mamával kettesben elmentünk a piacra. Ezúttal nem csak a zöldségpiacon voltunk, hanem az ócskásokat is megnéztük. Rengeteg finom gyümölccsel tértünk vissze, és mivel nem kocsival mentünk, így még másnap is izomlázam volt a cipeléstől. Aztán lassan összeszedtük magunkat, és nekiindultunk megnézni egy közeli kolostort. Nagy szerencsénkre valamit ünnepeltek, mert sajátkészítésű apátsági sört árultak a barátok, szólt a francia bulizene, amitől még jobb hangulata volt az egész programnak.
Hétfőn volt Mama születésnapja. Ezen a napon Antwerpenbe mentünk el, katedrális, Rubens képek nézése volt a program, megspékelve sok boltnézéssel:-) Este meg pezsgős halvacsora ünneplésképpen.
Kedden eredetileg Brugge-be mentünk volna, de kicsit kényelmesre vettük a figurát, inkább Brüsszelben maradtunk. Nézelődtünk, vásároltunk, Botival parkoztunk, és viszonylag korán hazaértünk. Ez nem is volt baj, mert este Zolival Lady Gaga koncertre mentünk. Hááát annyit mondhatok csak, hogy nagyon nagy show volt. Teltházas koncert, rengeteg jelmez, és az egész koncert egy történetbe volt foglalva, mint egy musical. Maga Gaga is zongorázott nekünk, hol a kezével, hol a tűsarkaival:-)
Szerdán Zoli elutazott (erről később) francia, aztán pályaudvar, mert el kellett hoznom a TGV jegyeimet (erről is majd később), aztán irány a reptér Mamával. Az úton minden rendben volt, leszámítva, hogy ott vettem észre, hogy a bankkártyámat bennehagytam az automatában. Na ezt nem is ragozom tivább elég az, hogy szegény Mamát nem valami nyugodt állapotban raktam fel gépre. Remélem azért jól érezte magát, és jön máskor is!

Panni

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.