HTML

Lékóék Brüsszelben

2010. január 1-étől családommal másfél évig Brüsszelben fogunk lakni. Ez idő alatt ebben a blogban szeretném a családot, a barátokat és az ismerősöket tájékoztatni heti rendszerességgel a velünk történő eseményekről.

Friss topikok

Linkblog

Disneyland

2010.06.04. 15:36 lz16

Úgy alakult, hogy a Pünkösdi hosszú hétvégét Botonddal kettesben töltöttük, mert Zoli Üzbegisztánban volt munkaúton. Már szerda reggel elutazott, Mama szerda délután, úgyhogy mi hétfőig kettesben maradtunk. Készültem ám erre, hogy legyen valami extra programunk, és pár nappal ezelőtt foglaltam magamnak TGV jegyet Párizsba. Ez a vonat 1:15 perc alatt van ott, több, mint 300-zal megy, és nagyon kényelmes utazási mód. Innen Brüsszelből indul még ilyen gyors vonat Bordeaux-ba, Nizzába, Marseille-be, és még egy rakás izgalmas francia városba. Nagyjából olyan a rendszer, mint a repjegy, előtte interneten lefoglalja az ember, utána kiváltja, felszáll a vontatra, és kész. 4 éves kor alatt nem kell jegy, és 26 év alatt meg olcsóbb. Mi a reggeli vonattal mentünk, ami 9:23kor már Disneylandben volt, ami egy olyan 40 km Párizstól. Nagyon érdekes volt, hogy a vonat az autópálya mellett ment, és az autók csak vánszorogtak a vonat mellett. Botinak is nagyon tetszett a vonatozás, alig voltak rajta, így egy egész box a mienk volt. Megérkeztünk nyitásra Disneylandbe. Gyönyörű idő volt, és már gyerekek özönlötték el a parkot. Megvettük a jegyet, és bevetettük magunkat az izgalmakba. Boti teljesen odavolt, nem győzött hova nézni, mindenhol Disney-figurák, zenészek, csillogó-villogó épületek, középen meg egy hatalmas mesepalota állt. Maga a Disneyland 2 parkból áll, az egyik a studió, a másik meg a Disneypark. Mindkettőbe vettem jegyet, mert ha már itt vagyunk, akkor nézzünk meg mindent. A Disney park nagyjából 5 részre osztható, ahol különböző téma szerint vannak a "landek". Mi fantasylandbe mentünk elsőként, ahol hajóztunk meseországban, körhintéztunk csészékben, tekeregtünk Alice labirintusában, és még Dumbó orrára is felöltünk. Utána Advnetureland következett, ahol kalózos hullámvasúton, hajós felfedezésen, kicsiny bányavasúton is utaztunk. Az egészben az volt a szuper, hogy a még nem egészen 2,5 éves Boti is felülhetett bármire,és nagyon élvezetes volt számára is. Sőt főleg számára, mert ugye azért miatta mentünk.-)) Tehát nyitástól zárásig bóklásztunk Disneylandbe, egy kis alvás, és evés közbeiktatásával. Nagyon nagy élmény volt, ajánlom minden kisgyermekes családban egyszer. Boti azóta emlegeti nekünk.

Zárás után, ami 6 kor volt, bementünk Párizs belvárosába sétálni egyet, meg a vonatunk visszafelé amúgy is a Párizs Nord-ról indult, szóval adott volt ez a kis séta. Játszottunk még egyett a Tuileriák kertjében is, aztán irány a pályaudvar. Felszálltunk a vonatra, és fél 12re voltunk Brüsszelben. Boti már aludt. Másnap sokáig aludtunk, utána nagy nehezen összekaptuk magunkat, és a tenger felé vettük az irányt. Nem volt valami szép idő, mert fújt a szél, meg nem is volt olyan jó meleg, de sütött a nap, és nem esett az eső, ami már azért elég nagy szó belga viszonylatban. Tengerezés után irány haza, fürdés, vacsora, alvás. Vasárnap meg hivatalosak voltunk a Gabóékhoz gulyás-partyra. Hát ilyen finom gulyást nagyon rég nem ettem (mondjuk eleve rég ettem magyar kaját), tényleg nagyon finom volt. Utána volt mákos-diós guba, úgyhogy jól teletettük a hasunkat. Boti is jól érezte magát, van ott két nagyon aranyos vizsla, akikkel játszottunk, meg Boti degeszre tömte őket...
Miután hazértünk gyors fürdés, és korai alvás, mert másnap jött a Zoli, és hát kimegyünk a  reptérre:-)
Meg is érkezett, 1 óra késéssel, csomag nélkül, jó fáradtan. hozott viszont egy kiló üzbég cseresznyét, meg Botinak kis volga matcboxot,és hát jó néhány óra alatt elmeséltük egymásnak az elmúlt napok történéseit!
Panni

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.